Ekonomi

DeFacto, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 Ülkede Olacak

5 kıtada 93 ülkede 500’den fazla mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 ülkede fiziksel ve dijital varlığa sahip olacak.

“Erişilebilir Moda” anlayışı ve küreselleşme vizyonu doğrultusunda 5 kıtada 93 ülkede 500’ü aşkın mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, 100’de fiziksel ve dijital varlığa sahip olmayı hedefliyor. Cumhuriyetin 100. Yıldönümünde ülkeler. DeFacto CEO’su İhsan Ateş, DeFacto’nun genç bir marka olarak yüksek potansiyeli ile 2023 yılında da hızla büyümeye devam edeceğini belirterek, “Bu yıl yüzde 100 büyüyerek küreselleşme hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi kanıtladık. 2023 yılı büyüme hamlemizin ivmesini daha da artırdığımız bir yıl olacak ve yeni yılda da atılımlar yaparak büyümeye devam edeceğiz.”

İhsan Ateş, DeFacto’nun yeni mağaza yatırımları ve online operasyonlara yöneldiği 2022 yılında satışlardaki yurt dışı payının yüzde 50’ye ulaştığını belirtti.

“2022’de Almanya’da Berlin, Türkmenistan, Kamerun ve Kongo’da ilk mağazalarımızı açtık. 2023 yılında Dubai, Suudi Arabistan, Libya, Cezayir, Angola, Ruhanda ve Mauritius Adası’nda mağaza açacağız. E-ticaret kanalındaki yatırımlarımıza devam ederek, online satışların toplam ciro içindeki payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl ihracat rekorunu yeniden kırmayı hedefliyoruz. 2027 yılında ihracatın ciromuz içindeki payını yüzde 70’e çıkarırken bulunduğumuz ülke sayısını da 180’e çıkaracağız.”

Omnichannel satış kanalları sayesinde DeFacto modasının tüm dünyayı sardığına değinen İhsan Ateş, “Avrupa’nın çok uluslu e-ticaret sitesi Zalando ile yaptığımız güçlü işbirliği sayesinde Türkiye’nin 12’sinde hizmet vermeye başladık. Avrupa’daki en aktif pazarlar ve Avrupa’daki en yüksek büyümeyi elde etti. Başarı hikayesi yazan moda markalarından biri olduk. Birleşik Krallık’ta hibrit bir DeFacto.com ekibi oluşturduk ve ABD Amazon’da satış yapmaya başladık. E-ticaret ve online kanallardaki tecrübemiz sayesinde fiziki olarak var olmadığımız ama var olmak istediğimiz pazarlarda online olarak hızlı bir şekilde yer alabilecek tecrübeye sahibiz.”

“2023 YILINDA ODAĞIMIZ MİNİMALİZM OLACAK”

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, DeFacto’nun 2023 stratejisinin merkezinde “Minimalizm”in yer alacağını belirterek, bu stratejinin çıkış noktasının “müşteriyi kendine aşık etme” vizyonu olduğunu söyledi. İhsan Ateş dedi ki:

“Daha az finansman, insan kaynağı ve zaman harcayarak verimliliğimizi sağlarken, çalışmalarımızda ve tahsilatlarımızda da aynı verimliliği yakalayacağız. Minimalist moda anlayışımızla tasarladığımız, optimum çeşitlilik ve detaylara sahip, zamansız ve uzun ömürlü çalışmalarımızla, müşterilerimizin kafasını karıştırmadan, satın alma kararlarını kolaylaştırarak, müşterilerimizin ihtiyaçları kadar satın almalarını teşvik edeceğiz. Markaların bu kararı alması sorun olsa da DeFacto olarak çocuklarımız ve gelecek nesiller için bu adımı atma sorumluluğumuz var” dedi.

“ÜRÜN YÖNETİMİNİ YAPAY ZEKA İLE YAPIYORUZ”

DeFacto’nun bir moda markası olduğu kadar bir teknoloji markası olduğuna da değinen İhsan Ateş, geleceği görerek 10 yıl önce kurdukları DeFacto Teknoloji sayesinde kendi teknolojilerini ürettiklerini söyledi. İhsan Ateş dedi ki:

“10 yıl önce kurduğumuz DeFacto Teknoloji’de 300 kişilik geliştirici ekibimiz ile ürün yönetimini yapay zeka ile yapabiliyoruz. “Big Data”yı analiz ederek müşterilerimizi yakından tanıyor ve kişiye özel kampanyalar oluşturabiliyoruz. DeFacto mağazası günümüzde hemen hemen herkesin cebinde ve bu uygulama sayesinde müşterilerimize her zaman, her yerde 7/24 alışveriş keyfi sunuyoruz. Müşterilerimizi şaşırtan, alışveriş yolculuklarını yeterince okuyarak markamıza aşık olmalarını sağlayan yenilikler yapıyoruz. Modaya bakışımız “Figital”. Bu bakış açısıyla online ve fiziksel kanallar arasındaki sınırları kaldırıyoruz. RFID teknolojisi ile donatılmış akıllı mağazalarımızda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve robotik teknolojilerden faydalanıyor ve müşterilerimiz bir sanat eserini beğendiklerinde “akıllı ayna” üzerinde bir arada görme fırsatı buluyorlar. Türkiye’de perakende sektöründe bir ilk olan DFPOS uygulamamız sayesinde müşterilerimiz mağazamızın her noktasını kullanarak alışverişlerini tamamlayabilirler. Berlin’de ‘Infinity’ temalı phygital mağazamızı açtık ve müşterilerimizin moda, teknoloji ve sanatla iç içe olmasını sağladık. Derinlemesine deneyimleyecekleri bir mağaza deneyimi için yeni nesil mağazacılık konseptini tasarladık” dedi.

DeFacto’nun sanal dünyadaki varlığının önümüzdeki dönemde daha çok konuşulacağını vurgulayan Ateş, Fırat karakterinin yaratıcısı ünlü karikatürist Uğur Gürsoy ile NFT projeleri ile birlikte çalıştıklarını hatırlatarak metaverse’e güçlü bir giriş yapacaklarını söyledi. yeni yılın ilk çeyreğinde dünya ile buluşacak ve böylece müşterileriyle etkileşime girebilecekleri farklı bir platformda olacaklar. .

BİTKİ BAZLI DERİ KOLEKSİYONUNUN ÖNCÜSÜ

DeFacto’nun tüm Ar-Ge çalışmalarının 2050 yılında hedefleri olan “iklim pozitif” bir marka olması için planlandıklarını vurgulayan İhsan Ateş, “Benimsediğimiz değerler ile en değerli gündemlerimizden biri çevreye duyarlı ve çevreye duyarlı hale getirmektir. sürdürülebilir üretim DeFacto Life çatısı altındaki Apple Skin koleksiyonumuz, vegan derinin moda departmanındaki öncü uygulamalarından biridir. Bitkisel vegan deri üretimi için Ar-Ge çalışmalarımızda değerli bir noktaya geldik. Gelecek yıl bu koleksiyon daha da genişleyecek ve 2030 yılına kadar koleksiyonlarımızın yüzde 90’ının sürdürülebilir olmasını sağlayacak yenilikler geliştiriyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu