Navlun, ’yarı kapalı Hürmüz’ü fiyatlıyor
Foreks – İsrail-İran gerilimi başta tanker piyasası olmak üzere deniz yolu taşımacılığında navlunda yükselişe neden oldu. Hürmüz Boğazı teknik olarak açık kalsa da armatörler ve kiracılar artık bölgeyi “yarı kapalı” gibi fiyatlıyor. Armatörler, müşterilerden ön ödeme istemeye başlarken, bazı temmuz ayı seferlerinin navlun oranları seyir halindeyken yeniden belirleniyor.
Ekonomim’den Aysel Yücel’in haberine göre, İsrail-İran gerilimi varil başına Brent petrol fiyatlarında yükselişe neden olurken, başta tanker piyasasında olmak üzere deniz yolu navlununda ve sigorta maliyetleri de artışa geçti. Küresel ticarette yüzde 80’in üzerinde en büyük paya sahip olan deniz yolunda, iki ülke arasındaki çatışmaların yaratacağı en büyük risk Hürmüz Boğazı’nın kapatılması olarak görülüyor. 21 deniz mili uzunluğundaki Hürmüz Boğazı, teknik olarak açık kalsa da armatörler ve kiracılar artık bölgeyi “yarı kapalı” gibi fiyatlıyor. Sigorta maliyetleri katlanırken, armatörler ön ödeme istemeye başladı.
https://www.ekonomim.com/ekonomi/navlun-yari-kapali-hurmuzu-fiyatliyor-haberi-824985